January 1, 2015

Masehi

Hidup dalam tahun yang sudah meninggalkan banyak peristiwa dalam hidup aku.
Aku hidup seperti biasa. Orang biasa. Gaya hidup biasa. Majoritinya biasa.
Beza, amalan dan ritual serta sikap aku. Semua itu aku kira dan tambah sebagai tahun yang buruk. Aku akukan.
Namun, aku masih hidup dengan apa-apa yang ada.
Orang lain terus utuh menggendong hari-hari yang lepas dan aku tak pasti apa yang telah aku lakukan di hari yang lepas.
Yang pasti, hari yang lepas itu tersemat kerugian kerana ada perkara yang berharga aku sia-siakan.
Hari ini aku masih juga seperti biasa. Cuma esok atau sekejap lagi aku tak tahu apa yang bakal jadi sama ada suram atau cerlang.
Pengharapan pada kali ini, aku cuba untuk mencuba nikmat kepuasan seorang manusia yang mana orang-orang biasa rasa. Cuma itu sahaja.