April 23, 2014

Berbual

Semalam aku balik meeting aku boncengkan kawan aku. Meeting tu meeting pasal program yang akan aku handle bersama-sama kawan-kawan yang lain. Aku diberi tugas untuk urus barang-barang dan juga sound system untuk keseluruhan majlis. Dan aku memang sudah terfikir macam mana lagu-lagu ini akan mendendangkan serta menazakkan halwa telinga peserta program tu nanti.

Masa naik moto, aku berbual la pasal buku yang baru aku habis baca tu sebab kawan aku pun baru habis baca buku tu. Berbual punya berbual masing-masing ceritakan kebangangan watak-watak dalam cerita tu. Aku dengan dia pun berfikir bila nak jadi macam watak dalam cerita tu. Masing-masing berbual lepas tu menyanyi atas moto. Tak hiraukan awek-awek yang tepi jalan melenggang nak balik rumah sewa masa tu. Kawan aku ni duduk rumah sewa so kena la hantar dia. Kitorang menyanyi lagu yang bakal menyerikan program tu nanti. Masing-masing dah set dah lagu-lagu apa yang bakal menjinakkan atau memecahbelahkan hati-hati kpop-ers sekelian.

Dalam pada ralit berbual pasal program dan buku, kitorang juga ada menyentuh persoalan tentang ibu bapa. Kawan aku luahkan yang dia stress dia call mak dia, mak dia yang menangis. Aku ni pulak dekat dua minggu tak call mak dan abah aku. Power punya anak! Eh, bertuah punya anak!

Sampai je kat bilik aku, aku lepak kejap dan aku call mak dan abah aku. Mak aku angkat. Tanya khabar dan cakap pasal nak buat short sem. Abah aku luluskan untuk aku buat short sem dan aku gembira. Lepas tu abah aku tanya duit cukup ke tak. Terus berubah suara jadi manja kau...bertuah. Abah aku kata nanti dah bank in mak aku call. Nasib baik abah aku tak tanya duit aku ade berapa. Kalau tak, tak tau nak balas apa. Takkan nak menipu duit masih beribu. Haha.

Natijahnya, aku kena tukar kesemua wang syiling yang aku simpan dari sem satu dan aku tak pernah sentuh pun duit tu. Tiba masanya berfikir untuk hidup di dunia yang penuh pancaroba ni. Aku harap semuanya berjalan lancar kecuali dengan perasaan malas yang sarat dan lancar ketika ini. Fuhh. Tiba masanya untuk publish dan jual zine kepada rakyat-rakyat sekelian.