December 27, 2013

Rezeki dan Realiti

Minggu study week ni memang perasaan asyik melayang je(walaupun sama je minggu mana pun). Jadi, time tengah study(kononlah) aku terasa nak call ma aku nak tanya khabar. Aku call dengar ma jawab dalam keadaan mengah-mengah. Aku ingat dia bizi, rupa-rupanya dia cakap dia sedang jogging(jalan-jalan tengok suasana kampung). Bagus betul ma aku ni dan aku paham, tapi kenapa jogging pukul 9pagi? Biasanya lepas subuh je dia jogging.hmmm Tiba-tiba ma aku tanya tak tau lagi ke kisahnya. Aku cakap la kisah apa yang aku tak tau. Dia cakap ramai lagi orang tak tau, cuak rasanya ayat ma aku ni. Aku dah fikir yang bukan-bukan dah, berdebar bak hang.

"Ma nak gi umrah" ma aku kata dengan rileks.
"Alhamdulillah..." tarik nafas panjang. Aku ingatkan mende la saspen sangat.
"Bila pergi?" aku tanya untuk tau sempat jumpa dia ke tak.
"Dua puluh sembilan haribulan satu, sempat la jumpa," dia rileks lagi.
"Owh.ok.Alhamdulillah sempat jumpa dan kena jaga abah lagi," habislah aku kena masak nasik nanti.haha

Lepas berbual dengan ma aku borak dengan abah. Aku tanya, kenapa abah tak join walaupun aku dah agak jawapan dia. Dia cakap dia pergi la, kalau ade orang tolong rajin-rajin tolak kerusi roda dia.haha
Kesian pulak ke abah ni, harap-harap ma aku doa biar abah dapat berjalan dan kitorang tiga orang boleh pergi umrah sekali.huhu

Jadi, lepas call diorang aku sambung study walaupun sikit-sikit. Exam seminggu lebih je lagi dan aku tak tau macam mana nak handle sebab semester ni agak berat bagi aku walaupun aku ambik tiga paper je. Aku juga sedang gigih mencipta peluang dan ruang untuk berkarya dan mencari rezeki secara underground. Aku harap abah tak akan tahu pasal aku rajin menulis dan mengarut di alam maya ni. Bukan hipokrit, tapi tak nak diorang kecewa dengan gaya aku ni.
Lain yang diorang fikir lain yang aku buat pun tak boleh pergi jugak.