December 14, 2013

Gagal lagi (kejatuhan)

Setiap orang mahukan kejayaan dan kebahagiaan termasuk syaitan.
Merasuk dan mempengaruhi manusia serta menyesatkan arah tuju hidup manusia adalah 'dakwah' bagi syaitan.
Bukan aku mahu ceritakan pasal syaitan dan golongan yang seangkatan mereka.
Ini pasal aku.
Dulu,
aku berjanji tentan bahagia dan jaya.
Aku tak pasti sama ada itu zahir hanya dibibir yang seksi atau hanya penyedap hati.
Namun,
hari kelmarin aku rasakan kejatuhan di tempat yang sememangnya rendah.
Tak terzahir di wajah ingin aku luahkan.
Koyak rabak luluh dan remuk jatuh hati ini.
Tak pasti Tuhan masih inginkan aku lagi.
Bukan aku bersangka buruk dengan-Nya tapi aku rasa tahap kejadian ini amat menyeka darah tenang dan bersahaja yang ingin aku terapkan.
Tersekat rongga bahagia hanya di hujung hari aku ingin menjengah pulang ke tempat terlahirkan minda yang ada sekarang.
Aku ingin tebus semua kejatuhan ini.
Tapi.
Entah bila.
Entah bila masanya.
Entah bila masanya tiba.
Entah bila masanya tiba kenaikan.
Entah.
Tunjukkan wahai Raja Sekelian Alam.