April 20, 2013

m a y a

aku berkhidmat untukmu,
aku berkorban untukmu,
aku berdiet untukmu,
aku berjimat untukmu,
aku bercermat untukmu,
aku...
segalanya untukmu.

kalau ada 25 jam,
kalau ada 8 hari,
kalau ada 13 bulan,
kalau ada semuanya,
kalau ada hari-hari,
kalau ada...
masaku hanya untukmu.

yakin tidak yakin aku ingin memiliki harimu,
yakin tidak yakin ingin kau setiap waktu,
yakin tidak yakin kau sentiasa menarik nafsu,
yakin tidak yakin dia juga ingin kamu,
yakin tidak yakin kalian juga tahu nafsu itu,
yakin tidak yakin mereka sememangnya tahu,
yakin tidak yakin...
aku
dia
kau
mereka
kalian
kita
tahu bahawa kamu ini berahi nafsu.

nafsu yang sentiasa buang nafsu,
nafsu yang wajib buang masaku,
menatap mu setiap waktu,
aku meluah perasaan di alam mu,
kau saksi senggama minda nafsu.

bilakah kau mahu mati maya?