November 9, 2013

Teman & Istimewa

Malam ni aku tiba2 rasa nak menaip (macam) panjang.
Tadi aku keluar lepak dengan kawan2 aku sambil makan2. Aku order nasik gorang kampung, feveret aku (kot),sebab aku memang yang tak memilih sangat bab makan nak2 lagi time aku lapar. Dah lama aku perhatikan orang lain dan kawan2 bila nak order makanan, masing2 memang ade taste dan nafsu sendiri bila nak makan kat kedai (kat rumah diorang aku taktau la macam mana). Aku perhatikan cara diorang ni memang selalu keluar lepak minum dengan kawan2 diorang takpun family diorang. Jenis aku ni bukannya memilih sangat, tapi kadang2 tu rasa la jugak menyirap bila mana ekspektasi aku tak dipenuhi, secara mudah macam bila kita order air suam orang kedai angkat air panas. Biasanya aku simple je bab makan2 kat kedai ni macam kat rumah jugak la. Mak aku masak ape pun aku bedal je. Kadang2 rasa malas terus aku tak makan dan mak aku okey je.

   Dalam pada duduk lepak makan minum tu, aku macam moody dalam diam...taktau ada kawan perasan ke tak, yang pasti aku moody la. Aku pun taktau kenapa macam ada panah asmara yang mintak meronta-ronta ingin dilepaskan serta aku berasa tak keruan menahan perasaan tu. Aku rasa macam kosong, melayang serta datang perasaan membuak-buak bikin panas dalam hati. Variasi ni datang pulak semasa berada dalam khalayak yang dibanjiri manusia yang rata2 niatnya datang untuk berhibur dan melipur lara setelah lama tak jumpa. Aku cuba persetankan moody aku tu. Tapi tak kemana pun, tak berganjak dan tak bergerak walau seinci. Jahanam mood malam aku. Tapi, dek kerana fikirkan ada kawan2 aku rileks sahaja.

   Balik rumah (sebenarnya dalam perjalanan balik) aku cuba fikir dan tenung balik apa yang tak jadi dengan aku. Aku bertenang, layan twitter sambil lewa dan aku coretatkan sikit kat sini.

   Rupanyan ada orang yang aku sudah selami hatinya sedang perhatikan aku dalam diam, senyap, rahsia dan macam lagi. Tapi aku taktau yang mana, siapa, apa sebabnya tiba moody aku datang tiba2. Aku cuba dan terus cuba. Akhirnya, aku tau hati itu milik siapa dan hati itu sedang meluahkan isinya di dalam penulisan ini.

   Aku perasan dengan perasaan aku ni. Aku perasaan yang ada kedukaan dan kesunyian sedang bersarang dan aku rasakan rasa itu akan berpanjangan kerana pengalaman yang mengajar aku. Sayup hati bila aku kenangkan sikap aku yang gagal melawan nafsu dan melulu. Perasaan menyesal itu bertalu-talu cemburu dan tak dapat dikawal, tapi hanya pada masa ini sahaja. Aku tak tahu depan sana apa yang akan jadi. Sekian.

Maaf la. Tulisan aku tidak sehebat orang2 yang pecah otak mengharungi pengalaman yg memenatkan. Aku cuba buat sedikit catatan ini agar aku sendiri cuba cari dan jadi pengalaman. Moga2 aku jumpa kemanisan.